SEKUNDA ZA ŽIVLJENJE 



 

VPOKLICI

MOTOCIKLOV IN OPREME


 



 












.

<< < 1 ... 10 ... 20 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 40 > >>
 
SLOVENJA GLEDE VARNOSTI MOTORISTOV NA REPU EVROPSKIH DRŽAV

Število smrtnih nesreč med motoristi v Evropi se ne znižuje tako hitro, kot bi želela Evropska unija. Neodvisna raziskava je pokazala velike razlike med evropskimi državami, Slovenija pa se je znašla na repu reševanja pereče problematike.

V poročilu ETSC (European Transport Safety Council) je podrobno analizirana bilanca smrtnosti uporabnikov dvokolesnikov v Evropi. V letu 2006 je na cestah EU umrlo 6200 voznikov motornih koles in koles z motorjem. Vozniki dvokolesnikov predstavljajo 16 odstotkov vseh smrtnih žrtev za samo 2 odstotka prevoženih kilometrov, v povprečju pa imajo na kilometer prevožene razdalje 18-krat več možnosti doživeti prometno nesrečo s smrtnim izidom kot avtomobilisti. Poročilo poudarja velike razlike med članicami EU, kjer je v povprečju med motoristi 86 smrtnih žrtev na milijardo prevoženih kilometrov.

Svet ETSC je države petindvajseterice razvrstil v štiri skupine glede na varnost njihovih cest. Tako so se med najbolj varne države za vožnjo dvokolesnikov uvrstile Norveška, Švica, Danska in Finska, saj imajo v povprečju med 30 in 45 žrtvami na milijardo prevoženih kilometrov. V drugi skupini so Nemčija, Portugalska, Avstrija, Švedska in Grčija, ki so tik pod povprečjem EU 86 žrtev na milijardo kilometrov. Španija, Irska, Nizozemska, Francija, Velika Britanija, Belgija, Estonija in Poljska imajo povprečje nad 86 in pod 200, medtem ko so na repu Latvija, Madžarska, Češka in Slovenija, kjer umre več kot 200 voznikov motoriziranih dvokolesnikov na milijardo prevoženih kilometrov.

Poročilo izpostavlja Slovenijo, ki po vseh merilih predstavlja najbolj nevarno deželo za voznike motornih koles in koles z motorjem. Žalostna statistika nas postavlja povsem na konec primerjalne lestvice tveganj. Voziti se z motociklom po naših cestah je tako 50-krat bolj nevarno kot z avtomobilom. Samo za primer je na Norveškem, eni od dežel, po katerih se najraje zgledujejo pristojni slovenski organi, vožnja motocikla samo 6-krat nevarnejša od vožnje avtomobila. Zgovorne številke, ki so objavljene ravno ob pravem času, ko Slovenija predseduje EU in si je med glavnimi smernicami na področju prometa zadala uresničitev evropske politike prometne varnosti. Na vrhu seznama nalog je izboljšanje stanja evropske cestne infrastrukture, s katero bi lahko prihranili do 600 življenj na leto.

Čeprav je po poročilu ETSC skupno število žrtev prometnih nesreč v EU v zadnjem desetletju upadlo, pa se je število smrtnih nesreč povečalo v 13 od 27 držav. Med leti 2001 in 2006 se je število žrtev po vsej Evropi zmanjševalo za 1,5 odstotka na letni ravni, kar je daleč od evropskega cilja do leta 2010 prepoloviti število smrtnih žrtev. Za to bi bilo potrebno 7,4-odstotno letno znižanje. Portugalska in Slovenija sta omenjeni kot edini državi, kjer zmanjšanje števila žrtev med vozniki dvokolesnikov vpliva tudi na zmanjšanje celotnega števila žrtev prometnih nesreč. S takšno učinkovitostjo zmanjšanja števila smrtnih žrtev bo EU svoj cilj dosegla šele leta 2045.

ETSC je navedla tudi nekaj ukrepov za vodstva EU in njenih članic, ki bi lahko privedli do boljših rezultatov:

- Strogo uveljavljanje obvezne nošnje čelade
- Nameščanje radarjev, ki bi zaznavali tudi motoriste
- Izboljšati učenje in vzgojo voznikov motociklov in štirikolesnikov s poudarkom na tveganjih, ki jih predstavlja vožnja motocikla
- Upoštevati specifične potrebe uporabnikov motoriziranih dvokolesnikov pri gradnji in vzdrževanju cest
- Nadaljevati z raziskavami učinkovitosti ABS-a na motoriziranih dvokolesnikih
- Raziskati učinkovitost zračnih blazin pri voznikih dvokolesnikov
- Vključiti problematiko motoriziranih dvokolesnikov v evropsko raziskovalno agendo
- Motoristom omogočiti uporabo sistema eCall (v vozila vgrajen sistem za klice v sili), ki bo postal standarden v avtomobilih vrste evropskih držav

ETSC poročilo zaključuje z naslednjo ugotovitvijo: Neizbežno je, da vožnja motocikla predstavlja večje tveganje kot vožnja avtomobila, pa vendar lahko ustrezni varnostni ukrepi občutno izboljšajo varnost motoristov.


Število smrtnih žrtev med vozniki motoriziranih dvokolesnikov na milijardo prevoženih kilometrov v letu 2006. *Belgija, Poljska in Slovenija (2005), Grčija (2004), Portugalska (2001) in Nizozemska (2000) (Vir: ETSC)


Razmerje žrtev na milijardo prevoženih kilometrov med vozniki motoriziranih dvokolesnikov v sorazmerju do voznikov avtomobilov v letu 2006. *Poljska, Belgija, Finska, Francija, Estonija in Slovenija (2005), Grčija (2004), Portugalska (2001) in Nizozemska (2000) (Vir: ETSC)

Tomaž Lukman
<< < 1 ... 10 ... 20 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 40 > >>
OD LETA 2003
ZA
VARNOST IN

ENAKOPRAVNOST
NA CESTI





Pridružite se nam na:




 



Vsi, ki bi želeli finančno pomagati, nam lahko namenite del dohodnine




ali
donirate preko PayPal














.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje.

Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.