Varno z

motociklom

 
Brezplačne delavnice varne vožnje za motocikliste



 


 





<< < 1 2 3 4 5 ... 10 ... 15 ... 20 ... 25 ... 30 > >>
 

Z MOTORJEM V SLUŽBO "RIDE TO WORK DAY 2014"


V ponedeljek 16.junija poteka mednarodni »RIDE TO WORK DAY«, ko vozniki motorjev, skuterjev in mopedov po vsem svetu pokažemo, da lahko z uporabo teh prevoznih sredstev prihranimo čas, zmanjšamo prometno gnečo, prihranimo gorivo in s tem prispevamo k zmanjšanju onesnaženosti in povečanju pretočnosti prometa.


 

 

Zakaj sodelovati ?


Če imate motor, skuter ali moped, pa ga običajno ne uporabljate za vožnjo na delo, je to vaša priložnost, da ugotovite koliko časa in težav bi lahko prihranili in s tem prispevali k zmanjšanju prometne gneče.


S sodelovanjem boste spodbudili tudi druge, da se namesto z avtomobilom v službo ali po opravkih zapeljejo z motorjem, skuterjem ali mopedom.


Tudi drugi udeleženci v prometu se bodo začeli zavedati, da si vsi delimo iste prometne površine in da moramo biti pozorni drug na drugega.


Dejstva:


Motorizirani dvokolesniki (MDK) so idealen način prevoza v današnjem prometu. Sem prištevamo motorna kolesa, kolesa z motorjem ter kolesa s pomožnim motorjem.


Raziskave kažejo, da se za enako pot v mestu z MDK porabi 16% do 46 % manj časa kot z avtomobilom, pri čemer MDK zaseda približno 75% manj prostora. Ob dejstvu, da se kar v 85% avtomobilov vozi zgolj voznik, ti podatki kažejo na očitno prednost MDK v prihranku časa in prostora.


Raziskave, ki so jih naredili v Belgiji kažejo, da bi lahko prometno gnečo zmanjšali za 40%, če bi samo 10% voznikom namesto avtomobila uporabilo MDK, kar pomeni, da bi prihranili 15.000 ur  ali približno 350.000 € dnevno.



Poročilo Evropske komisiji navaja, da MDK predstavljajo 14,6% vseh motornih vozil v EU, pri tem pa proizvajajo manj kot 3,8% CO, manj kot 1,1% CO2 in manj kot 3,8% NOx glede na celotno onesnaženje z motornimi vozili. Poleg tega MDK porabijo med 55% in 81% manj goriva kot avtomobil na enaki poti in končno za izdelavo MDK je potrebno znatno manj vloženih sredstev kot za izdelavo drugih motornih vozil.


Povečana uporaba avtomobilov in javnega prevoza se odraža tudi v večjih vlaganjih v prometno infrastrukturo, medtem ko ima povečanje uporaba MDK  ravno nasprotni učinek. MDK namreč povzročajo minimalno škodo na prometni infrastrukturi v primerjavi z drugimi motornimi vozili in s tem pripomorejo k nižjim stroškom vzdrževanja.


MDK zasedajo znatno manj prostora kot druga motorna vozila, saj je na posamezni parkirni prostor, ki ga sicer zasede en avto možno parkirati do štiri MDK. 




MDK predstavljajo tudi ekonomično osebno prevozno sredstvo za tiste, ki si ne morejo privoščiti lastnega avtomobila. Alternativa je še vedno uporaba kolesa, vendar raziskave kažejo, da se kolo  večinoma uporablja  za poti do 5 km, na večjih poteh pa je očitna prednost MDK.


Pri poročilih o nesrečah MDK je pogosto zaslediti pretiravanje zaradi nepoznavanja oz. nepopolne raziskave vzrokov, saj se po številu nesreč lahko primerjajo z avtomobili in kolesarji, pri čemer se stanje izboljšuje hitreje kot za druga prevozna sredstva. Poleg tega MDK v primerjavi z ostalimi motornimi vozili predstavljajo manjšo nevarnost drugim udeležencem v prometu. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč je še vedno potrebno iskati v slabi vožnji voznikov avtomobilov.

MDK se pogosto uporabljajo za pospeševanje turizma, pri čemer izstopa Norveški primer (North Cape)


Vir podatkov: FEMA/Federation of European Motorcyclists' Associations, Motor Vehicle Emission Group of the European Commission, ACEM/Association des Constructeurs Européens de Motocycles

 

Povezava na dogodek:

<< < 1 2 3 4 5 ... 10 ... 15 ... 20 ... 25 ... 30 > >>

Društvo MAkSi

Novo Polje XIX/14
1000 Ljubljana

M: 041 850 850
E: info@moto-aktivisti.si

 

Pridružite se nam na:



 

 


 

od leta 2003 za varnost in enakopravnost na cesti


 

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje.

Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.